Innowacyjna technologia tworzenia wydarzeÅ„ multimedialnych opartych o walki dronów z synergiÄ… miÄ™dzy poziomami: wirtualnym, rozszerzonym i fizycznym
Mimo, iż problemy z dostÄ™pnoÅ›ciÄ… sprzÄ™tu nie mijajÄ…, w projekcie poczynione zostaÅ‚y spore kroki naprzód.
Prace nad inicjalnym modelem dynamiki drona zostaÅ‚y zakoÅ„czone, pozostaÅ‚o jeszcze ich przepisanie na docelowy jÄ™zyk programowania, po czym można bÄ™dzie dostosować go do każdego z trzech typów dronów przewidzianych w projekcie: myÅ›liwiec, krążownik oraz niszczyciel.
​
Systemy lokalizacji dla dronów sÄ… na tyle zaawansowane, że już w poÅ‚owie stycznia 2022r planowane sÄ… nagrania z użyciem precyzyjnego, referencyjnego systemu pozycjonowania, jakim jest Vicon, zainstalowany w Centrum Badawczo-Rozwojowym Polsko-JapoÅ„skiej Akademii Technik Komputerowych w Bytomiu, za pomocÄ… którego technicy CBR sÄ… w stanie Å›ledzić trasÄ™ lotu drona z dokÅ‚adnoÅ›ciÄ… do 1 mm!
​
Nagrania te zostanÄ… wykorzystane do porównania wyników lokalizacji z systemami opracowywanymi w ramach projektu. Na ukoÅ„czeniu znajduje siÄ™ również oprogramowanie serwera rozgrywki wirtualnej, który bÄ™dzie kontrolowaÅ‚ caÅ‚e wydarzenie. OczywiÅ›cie jeszcze sporo pracy przed nami, jednakże cel jest coraz bliżej.